Antifriz arabanın motorunu nasıl soğuk tutar?

Soğutma sitemi bileşenlerinden su pompası, aracınızın motoru ve radyatörü arasında antifriz dolaşımını sağlar. Motor çalıştıkça içinde dolaşan antifriz ısınır. Su pompası daha sonra bu ısıtılmış antifriz ve su karışımını üst…

Soğutma sitemi bileşenlerinden su pompası, aracınızın motoru ve radyatörü arasında antifriz dolaşımını sağlar. Motor çalıştıkça içinde dolaşan antifriz ısınır. Su pompası daha sonra bu ısıtılmış antifriz ve su karışımını üst radyatör hortumundan geçirerek, metal borularla dolu bir ısı eşanjörü(ısı alışveriş sistemi), olan radyatöre taşır. Bu tüpler, daha yeni arabalarda tipik olarak alüminyumdur ve bu, doğru antifrizi seçmenin önemli olmasının nedenlerinden biridir. Metal radyatör tüplerine takılan kanatlar, ısıyı antifriz ve su karışımından uzaklaştırır ve fanlar, arabanın ileri hareketi ile radyatörden çekilen havaya dağıtır. Soğutulan antifriz ve su karışımı daha sonra alt radyatör hortumundan geçerek, radyatörden dışarı pompalanır ve döngünün baştan başladığı motora geri döner.

Soğutma sistemi ayrıca, antifrizin radyatörden geçmesine izin vermek için yaklaşık 90 derecede açılan, termostat adı verilen sıcaklığa duyarlı bir valfi ısıtır. Bu termostat, antifrizin üst radyatör hortumuna veya su pompasının girişine akması için motoru terk etmesinden hemen önce yerleştirilebilir.

Soğutma sistemine basınç uygulamak, antifrizin kaynama noktasını da yükseltir, böylece radyatör kapağı, soğutma sistemindeki basıncı yaklaşık 15 psi yükseltmek için bir basınç valfine sahiptir. Bu, soğutucunun kaynama noktasını yaklaşık 40 derece artırır.

Yorumlar Kapalı